nedjelja, 21. srpnja 2013.

Kako do Alpe d'Huez-a ???

Kako započeti izvještaj o problemima na putu do Le Alpe d'Huez-a? Deviation (fran. za obilazak) i engleska riječ na F… bili su neki od prijedloga dečkiju iz ekipe. Idemo kronološki…

Ustajanje u 6 sati ujutro, vojničko tuširanje, spremanje stvari i bicikala, brzinski doručak i već u 7.30 bili smo u autu. Naše odredište: 152 km udaljeni Le Bourg d'Oisans, gradić smješten u alpskoj dolini koju je između dvije planine probila rijeka Le Romanche. Kasnije smo ustanovili da i sam grad ima svojih draži, ali nas je u tom trenutku zanimao samo kao ishodišna točka najlegendarnijeg biciklističkog uspona na svijetu - 21 serpentina 1850 m visokog Le Alpe d'Huez-a. Prvih 50-ak kilometara putovanja išlo je po planu, a onda smo ušli u Gap – startni grad današnje etape. Iako smo u grad ušli oko 3 sata i 30 minuta prije starta, tamo je bio potpuni kaos. Masa automobila stvorila je kolone, koje su iznenadile prilično ležernu francusku žandarmeriju. Naš prvi „deviation“. Nakon stajanja u koloni i improviziranja po sporednim uličicama Gap-a (koji djeluje puno veći od svojih 40 000 stanovnika), napokon smo uspjeli naći pravi put. Izgubili smo više od 30 minuta, ali moral u autu je i dalje bio visok. Cesta N85 dalje je vodila istom rutom kojom ide današnja etapa, tako da smo mogli gledati stanovnike naselja uz cestu kako se pripremaju za prolazak pelotona kroz njihovo selo. Sve je bilo OK do početka uspona na Col d'Ornon, zadnjeg uspona prije Bourg d'Oisans-a, nekih 26 km od samog mjesta. Francuski žandar je vjerojatno po svom vlastitom nahođenju odlučio blokirati cestu i ne propuštati vozila preko vrha. Kad smo ga pitali za deviation prema Bourg-u samo je slegnuo ramenima. Briga njega kako ćemo mi doći do tamo…

Budući da se bližilo vrijeme starta etape postojala je opasnost da ostanemo zarobljeni na uskom segmentu lokalne ceste ispod tog vrha, jer se ceste obično zatvaraju oko 2 sata prije starta. To bi značilo da uopće nećemo uspjeti vidjeti Alpe d'Huez, koji nam je bio najvažniji cilj cijelog puta. Moral je pao, uhvatila nas je panika i vozili smo se nazad bez neke konkretne ideje što točno napraviti. Srećom u jednom momentu sreli smo francuske vatrogasce. Ljudi su nam objasnili deviation koji bi trebao ostati nezatvoren, jurnuli smo tim putem, i kasnije se pokazalo da su vatrogasci bili u pravu. Vatrogasci 1 – Žandari 0.

Ukratko, uspjeli smo! Parkirali smo auto na ulazu u Bourg, uzeli bicikle i provezli se kroz grad prepun ljudi, istom rutom kojom će otprilike 2 sata kasnije proći vozači Tour de France-a. U centru grada cesta skreće lijevo, na sjever prema planinama iznad nas, jako strmim planinama. Prelazi se preko rijeke, prolazi kroz kružni tok i ulazi na cestu D211, što je službeni naziv ceste na „Alpe“. Vozimo se po ravnom još oko 1.5 km i nailazimo na znak koji označava početak uspona – 12.3 km za 1100 m visinske razlike. Nakon svih problema, F… riječi i deviation-a, naš uspon je napokon počeo. (foto album)

Nema komentara:

Objavi komentar