Onda vam se u glavi odjednom nešto klikne i počnete ponovno
misliti na strminu. Pogledate iznad sebe i vidite cilj – skijašku stanicu i
hotelske komplekse na vrhu, i zavrti vam se u glavi. Mislite kako se već toliko
patite, a još ima toliko puno do gore. Noge su tvrde i bride, razmišljate da
ovo nema smisla i da treba stati sa strane i pridružiti se navijačkoj fešti. Pa
si obećate da ćete izdržati do sljedeće serpentine. Uglavnom, upali ste u krizu…
Francuzi su svaku serpentinu označili te postavili table s njenim
brojem i nadmorskom visinom. Prva serpentina ima broj 21 i dalje se odbrojava
prema nuli (tako da su na stazi zapravo 22 serpentine, ali budući da Francuzi
ne znaju brojati, uvijek se priča o 21). U trenutku krize ti brojevi i oznake
nadmorske visine psihički puno pomažu jer si možete postaviti neki kratkoročni
cilj – doći do slijedeće serpentine. I tako redom, jedna po jedna. I onda
odjednom kriza prođe, a vi opet uživate u fanovima uz cestu. Možda slične faze
prolaze i sami vozači Tour-a, s malom razlikom što oni ipak idu nešto brže uz
planinu.
Još jedna stvar oduševljava - naravno da nismo bili jedini
kojima je palo na pamet popeti se gore biciklima. Zajedno s nama penjalo se na
tisuće biciklista, a velika većina njih puno brže od autora teksta. Često su me
obilazile cijele obitelji – otac na početku grupe formira tempo, iza njega
dva-tri klinca od 10 godina na više i na kraju mama koja bodri cijelu ekipu i
viče onom mulcu na početku da uspori. Tako svi oni prođu pored mene, a onaj
najmlađi u Sky dresu uputi mi pogled u stilu „a jesi spor stari“.
Kako prolaze serpentine ekipa uz cestu postaje sve luđa i
luđa. Na 10-om zavoju su Irci u većini, pjevaju punom parom i na asfalt crtaju
grafite podrške svojim vozačima – Dan Martin i Nicholas Roche. Na 7-om zavoju
pored groblja nalazi se mala Nizozemska. Na tisuće ljudi u narančastim
dresovima je u totalnom party modu, zvučnici tresu neki hardcore horror techno,
maše se upaljenim bakljama…
Došao sam do zavoja broj 4 na 1553 mnv, kad su me žandari
(evo ih opet!) prisilili da se zaustavim i stanem sa strane jer dolazi Tour de
France karavana – dugačka kolona vozila prerađenih na bezbroj načina iz kojih
zgodne hostese gledateljima bacaju manje-više beskorisne poklone sponzora.
Budući da su dečki iz kluba bili iznad mene na cesti, bliže samom vrhu, odlučio
sam se smjestiti na strmoj stijeni iznad samog zavoja. Privezao sam bicikl uz
ogradu i za promjenu malo planinario do vrha stijene. Nisam bio usamljen – istu
poziciju „skužili“ su dvoje Šveđana, troje Južnoafrikanaca i pet Nijemaca.
Vadim pivo i zastavu iz ruksaka i započinje ugodni razgovor s ostalim ljudima
na stijeni (početak razgovora doslovno je bio „a čija je to zastava?“). Vrijeme
brzo prolazi u iščekivanju prvog prolaska vozača (na današnjoj etapi bila su
dva uspona na Alpe d'Huez, jedinstveno u dosadašnjoj povijesti Tour-a). U trenutku
dolaska vodećeg svi ustajemo i plješćemo – u vodstvu je Van Garderen, peloton
je potpuno razlomljen, Voeckler i Schleck pokušavaju krenuti u napad, nedugo
nakon njih prolazi i žuta majica …
Pozdravljam ljude i spuštam se opet na cestu jer u drugom
prolazu želim biti dio špalira koji se ispred vozača poput mora otvara u zadnji
čas prije prolaska. Pronalazim lijepo mjesto, a točno preko puta mene je zgodna
Baskijka, navijačica tima Euskaltel-Euskadi. Slikam curu kao dokaz nekim
frendovima koji tvrde da: a) Baskijke nisu zgodne, b) na Tour dolaze samo Baski,
a ne i žene. Mala razonoda u iščekivanju drugog prolaska …
Uskoro se čuju helikopteri i stvara se špalir na cesti. Preko
puta mene Baski i Amerikanci, ispred Japanci, a iza Nizozemci, svi sa svojim
zastavama. Prolazi Van Garderen dok ga Amerikanci frenetično bodre, ima 30-ak
sekundi prednosti od prvog pratitelja Francuza Riblona. Još je 4 km do cilja,
bit će gusto. Nekoliko minuta kasnije spiker na francuskom radiju u ekstazi
javlja da je Riblon prestigao Van Garderena (toliko francuskog i ja znam) i time
donio Francuskoj prvu pobjedu na ovogodišnjem Tour-u. Dok radio spiker vrišti
izraze poput „heroique“ Ameri preko puta mene na rubu plača. Vozači i dalje prolaze
kroz naš špalir pojedinačno i u malim grupama. Bodrimo ih sve do kraja, a one
zadnje sprintere još i najjače jer je njima ipak najteže…
Etapa je gotova, Francuzi se grle i slave, ostali im
čestitaju, a desetak minuta nakon prolaska zadnjeg vozača kreće nova avanture –
spust nazad do Bourg-a zajedno sa još desetine tisuća drugih pješaka, biciklista
i bezbroj službenih vozila. Gataj, koči, ubrzaj, stani, kreni, …
Nema komentara:
Objavi komentar